« Щях да се чувствам виновен, ако не бях казал нищо », разказва Алкарас за точката, която даде на Шелтън в осминафинала си
Карлос Алкарас се класира за четвъртфиналите на Ролан Гарос, след като победи Бен Шелтън в неделя.
По време на мача световният номер 2 и настоящ шампион показа прекрасно спортивно поведение. При 30-30 в първата игра на втория сет той изпълни победоносна волей, хвърляйки ракетата си. Удар, който беше впечатляващ, с изключение на факта, че ракетата вече не беше в ръката му в момента на удара по топката.
Съдията на мача и Шелтън не забелязаха този детайл, за разлика от Алкарас, който реши да отдаде точката на противника си. Той обясни случилото се на пресконференция:
« Можех да не кажа нищо, но щях да се чувствам виновен, ако не бях го направил. Знам, че изпълних незаконен удар. Трябваше да бъда честен със себе си, с Бен и с всички. Спортът трябва да бъде такъв. Трябва да бъдеш справедлив към противника си и към себе си.
Знаех, че това е удар, който не е разрешен и че точката не трябваше да бъде моя.
В първия сет се случи нещо и с Бен. Една от неговите сервии докосна мрежата, а съдията не го видя. Той ми каза: „Можем да я повторим, ако искаш“. Това е въпрос на взаимно уважение. »
Shelton, Ben
Alcaraz, Carlos
Ролан Гарос